Muzyka psfbcc.pl

Reklama poprzez zapach
Inne strony warte obejrzenia:

Reklama poprzez zapachJedną z przyjemniejszych form przekazu jakiejś informacji poprzez reklamę na pewno jest zapach. Reklama zapachowa bowiem działa na nasz zmysł węchu. Różnorakie zapachy kuszą nas często swoją intensywnością i zachęcają do zakupu danego produktu. Minusem takiej reklamy jest fakt, że istnieje ograniczona ilość produktów, które można w ten sposób zareklamować czy wypromować. Jaki jest tego powód? Otóż nie wszystkie reklamowane produkty posiadają jakiś zapach, a są również i takie, które swoim zapachem wręcz mogą odpychać konsumenta odbiorcę. Śmiało można stwierdzić, że praktycznie każdy produkt posiada jakiś zapach. Na przykład książki w księgarniach wydzielają intensywny zapach, który świadczy o tym, że książka jest nowa i została niedawno wyprodukowana. Aczkolwiek nie słyszy się o tym, żeby sprzedawcy zachęcali do kupna książki zachwalając jej zapach. Jednych zapach świeżego druku będzie cieszył dla drugich to po prostu „śmierdzące farbą kartki papieru”. Reklama poprzez zapach jest przede wszystkim wykorzystywana przy sprzedaży perfum. Sprzedawca perfum potrafi skutecznie zareklamować dany rodzaj perfum przy pomocy testera, w którym ma umieszczone niewielkie ilości zapachu. Czasami spryskuje perfumami dłoń osoby, której pragnie zareklamować dany produkt, bądź też psika na kawałki papierków, żeby można było powąchać i ocenić dany produkt. Reklama poprzez zapach również bardzo często wykorzystana jest w sklepach, gdzie sprzedaje się jakieś potrawy. Wtedy reklamuje się wszelakie potrawy poprzez zapach próbek potraw, gdzie czasem można nie tylko powąchać dany produkt ale czasem nawet i skosztować. Najczęściej spotykamy się z tego typu reklamą promocyjną w dużych hipermarketach, gdzie są robione różnorakie degustacje produktów. Wtedy najczęściej potrawy są reklamowane przez hostessy, które podają konsumentom małe ilości, kawałki reklamowanej żywności, którą potencjalny klient może powąchać bądź też spróbować. Odbiorca, który kosztuje takiego produktu często zostaje skuszony do jego zakupu. Reklama poprzez zapach silnie oddziałuje na nasz zmysł węchu, gdzie skuszeni często wspaniałymi zapachami różnych potraw, dajemy się zmanipulować do tego stopnia, że kupujemy dany produkt, który jest reklamowany przecież w tak smakowity sposób. Reklama zapachowa należy również do tego rodzaju reklamy, która wzbudza dość duże kontrowersje.

Oceń ten artykuł:


Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:





Warto również przeczytać:

Marketing i reklama w mediach
Siła mediów jest ogromna. Dla wielu ludzi media są jedynym sposobem na to, aby dowiedzieć się co dzieje się na świcie. Media kształtują gusta i preferencje ludzi i w wielu przypadkach dyktują im, jak mają się zachowywać ...

Podział pieniędzy w rodzinie
Budżet domowy to bardzo ważna rzecz – jeśli będzie właściwie opracowany oraz zarządzany, wówczas z pewnością bez problemu będzie można korzystać nie tylko z pieniędzy przeznaczonych na regularne wydatki, ale też ...

Dobra marka a jakość
Firmy w dzisiejszych czasach muszą prowadzić produkcję masową, lub masowo wykonywać usługi jeśli chcą w jakikolwiek sposób przetrwać. Dlatego też często zdarza się, że towar, który kupujemy, lub usługa, którą jesteśmy ob...

Ogłoszenia prasowe
Bodaj najstarszy rodzaj reklamy, czyli ogłoszenie prasowe. Dzienniki i magazyny są tego rodzaju mediami, które jako pierwsze pojawiły się w masowym odbiorze, dlatego też tradycje reklamowania się w prasie sięgają kilkuse...