Muzyka psfbcc.pl

Reklama a dziecko
Inne strony warte obejrzenia:

Reklama a dzieckoReklamy zabawek czy chrupek działają na dzieci pobudzająco. Sprawiają, że dziecko pragnie tej zabawki. Dzieci, zwłaszcza te w wieku przedszkolnym nie potrafią jeszcze zrozumieć istoty reklamy. Kiedy słyszą , że to właśnie ta lalka jest najlepsza, chcą ją po prostu mieć. Wierzą, że reklamy mówią prawdę. Dzieci są łatwowierne, ulegają wpływom i perswazji reklam. Jak uchronić dziecko przed szkodliwym działaniem reklam, skoro nawet w przerwie bajek emitowane są reklamy zachęcające dziecko do zaprzyjaźnienia się z reklamowaną lalką czy misiem. Reklamy są po to tworzone i emitowane by właśnie wpływać na umysł ludzki. Na nasze dzieci wpływają zatem najbardziej , gdyż dzieci nie potrafią nieraz odróżnić prawdy od manipulacji czy perswazji. Badania dowodzą, że wybór prezentu dla dziecka jest związany z reklamą. Dzieci niejednokrotnie wybierają te zabawki dla siebie, które maja przyjemność oglądania w telewizji. Słowa typu: '' mamo kup mi taką lalkę bo ona potrafi śpiewać'' dają dużo do myślenia. Dziecko doskonale ją zapamiętało, skoro zna jej zalety i wygląd. Dla dorosłych reklama jest konwencją , dla dziecka niestety realnym światem. Nie dziwmy się zatem naszym pociechą, ze uwielbiają chipsy czy niezdrowe słodycze, skoro widzą, jak ich ulubieni bohaterowie je konsumują. Mowa tu o niezdrowym pożywieniu , które coraz częściej nazywane jest ''śmieciem żywieniowym'. Są to wszelkiego rodzaju chipsy , chrupki i inne cudeńka, które wyglądają super. W rzeczywistości zawierają mnóstwo konserwantów, cukrów i tłuszczy, niewskazanych do prawidłowego rozwoju naszego dziecka. Reklamy silnie oddziałują na dziecięcą psychikę. Nawet kiedy nie kupimy upragnionej zabawki, która występowała w reklamie to i tak pozostawimy po niej ślad w psychice dziecka. Według psychologów już półroczne dzieci, śledząc migające obrazy telewizora patrzy na nie z zaciekawieniem. Roczne dziecko potrafi już zademonstrować reklamę dla dzieci w postaci dźwięków czy gestykulacji. Widać zatem, jak reklama zawładnęła najmłodszymi. Według badań, w USA dziecko ogląda dziennie średnio 3 godziny reklam. Jest to przerażający wynik. Aż 83 % dzieci wyraża się w stosunku do oglądanych reklam w samych superlatywach. Wyraża swoją aprobatę i zadowolenie z oglądanych reklam. Czym zatem są reklamy dla młodego społeczeństwa? Na pewno odskocznią od zwyczajności i szarości, dobrą zabawą, a na pewno i nawykiem.

Oceń ten artykuł:


Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:





Warto również przeczytać:

Radio popularnym medium
Radio jako medium towarzyszy nam od dawna. Jest za raz po prasie najstarszym medium, które towarzyszy ludzkości. Jednak jego obecność w naszym życiu jest powszechna. Najpierw programy radiowe nie były zbytnio wyszukane, ...

Jakie konto osobiste będzie najlepsze
Każdy prędzej, czy później w dzisiejszych czasach staje przed koniecznością otworzenia własnego konta w banku. Oczywiście ilość ofert poszczególnych produktów ze strony banków jest coraz większa, choć na pierwszy rzut ...

Jej wpływ na człowieka
Coca cola to nie tylko napój. Przez cały dwudziesty wiek ludzkość była targana kolejnymi kryzysami finansowymi, aferami oraz wojami. Dwie wojny światowe przyniosły olbrzymie straty dla całego podłoża finansowego ludzkośc...

Reklama w gazecie
Prasa to chyba najstarsze medium reklamowe. Początki reklamy prasowej sięgają czasów, gdy inne media jeszcze nie istniały lub były w powijakach. Prasa jest w podobnym stopniu popularna jak inne media, chociaż korzystanie...