Muzyka psfbcc.pl

Radio jako forma przekazu reklamowego
Inne strony warte obejrzenia:

Radio jako forma przekazu reklamowegoMając na celu dotarcie do potencjalnego klienta często wykorzystujemy do tego reklamy. Radio jest jedną z wielu form dotarcia do odbiorcy. Reklama radiowa niestety może zachwycić jedynie głosem reklamującego. Często reklama ma na celu dotarcie do nas poprzez nie sam przekaz słowny ale również odpowiedni nastrój. Mowa tu o muzyce, dźwiękach. Reklamując np. grozę dźwięk grzmotu będzie adekwatnie odzwierciedlał nasz przekaz. Jeżeli mamy nakłonić rodzica do kupna kaszki dla naszego bobasa, nic bardziej nie skruszy naszego serca jak śmiech dziecka. Reklamy radiowe często emitowane są między audycjami radiowymi. Reklama radiowa jest sztuką. Można zauważyć, że doskonale się sprawdza. Mimo niewystarczającego prestiżu i ulotności, reklamy radiowe są jednak kojarzone, zwłaszcza kiedy są przekazywane o stałej porze i między tymi samymi audycjami. Stały słuchacz łatwo je zapamięta. Poza tym ,że reklama radiowa jest ulotna, to ma również inne wady. Przekaz werbalny w takiej reklamie jest ograniczony, nie widzimy mowy ciała, gestykulacji a to niejednokrotnie wpływa na nasze decyzje .Reklama ta posiada również swoje zalety. Są nimi: niski koszt emisji i produkcji i duży zasięg. Najistotniejszą sprawą w tego typu reklamach jest wspomniany już dźwięk oraz głos. Specyfiką tego typu reklamy są tzw. banki głosów, które wykorzystywane są głównie w spotach reklamowych. Spoty takie powinny wpływać na emocje człowieka. Wbrew pozorom radio cieszy się ogromnym zainteresowanie. Towarzyszy nam w samochodzie, często w pracy. Ma szeroki zasięg, więc z łatwością dociera do słuchacza. Pierwsze polskie reklamy radiowe powstały w 1927 roku. Zaczęło się od popularnych wtedy seriali reklamowych. Bohaterowie słuchowisk radiowych regularnie reklamowali produkty. W zamian za to mogli je stosować. Komunikaty radiowe są pewną odmianą reklam. Odczytywane są w formie tzw. komunikatów przez spikera radiowego. Do reklam radiowych wykorzystywane są znane utwory muzyczne i kompozycje instrumentalne. Tego typu reklama świetnie nadaje się do nagłaśniania wszelkiego rodzaju imprez i koncertów. Dzięki różnorodności stacji mamy wiele możliwości wyboru .Niezależnie jaką stację wybierzemy, w każdej pojawiają się reklamy dotyczące różnych dziedzin życia. Warto zatem słuchać reklam, bo zawsze coś z niej wyniesiemy i czegoś nowego możemy się dowiedzieć.

Oceń ten artykuł:


Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:





Warto również przeczytać:

Jaką branżę wybrać
Prowadzenie przedsiębiorstwa to często dość skomplikowana czynność, która wymaga poświęcania jej wielu godzin dziennie. Jeśli jednak wybierzemy dla siebie taki rodzaj branży oraz założymy firmę o takim profilu działaln...

Reklama poprzez zapach
Jedną z przyjemniejszych form przekazu jakiejś informacji poprzez reklamę na pewno jest zapach. Reklama zapachowa bowiem działa na nasz zmysł węchu. Różnorakie zapachy kuszą nas często swoją intensywnością i zachęcają do...

Zachowania nieetyczne w Sieci
Użytkowanie Internetu, jak również zamieszczanie w nim jakichkolwiek treści, także reklamowych wymaga stosowania pewnych zasad etycznych. Niektórzy niestosują się do nich, ale większość użytkowników raczej tak. W Interne...

Reklama polityczna
Reklama polityczna ma na celu ukazanie polityka w jak najlepszej odsłonie. Walczy o wizerunek polityczny. Tak jak reklama handlowa ma za zadanie walczyć o klienta, tak ta polityczna walczy o konkretną osobę związaną życi...