Muzyka psfbcc.pl

Opłata za reklamę w mediach
Inne strony warte obejrzenia:

Opłata za reklamę w mediachReklama w telewizji czy w radio jest oczywiście związana z koniecznością wniesienia opłaty w określonej wysokości. Okazuje się, że koszty reklamy są uzależnione od wielu czynników. Przede wszystkim należy już na wstępie powiedzieć, że koszty reklamy medialnej w radio czy w telewizji podlegają indywidualnym negocjacjom, które są przeprowadzane każdorazowa z przedstawicielami firmy, która chciałaby wyemitować dany spot reklamowy. Zatem nie ma jednaj stałej opłaty za wykupienie czasu antenowego. Składowe, które decydują o ty, że dany czas antenowy będzie kotować tyle a tyle to przede wszystkim ustalenie, o jakiej porze dnia dana reklama ma być emitowana. W porze największej oglądalności czas antenowy będzie droższy, niż np. czas antenowy w porze mniejszej oglądalności. To kiedy programy telewizyjne są najchętniej oglądane, a więc to kiedy czas antenowy jest najdroższy ustalenie jest na podstawie badania opinii publicznej, które jest przeprowadzone przez największe firmy zajmujące się sondażami w Polsce. Okazuje się, że największa oglądalność programów telewizyjnych odnotowuje się zdecydowanie w porze popołudniowej i wieczornej i że właśnie w tym czasie czas antenowy jest najdroższy. Zaś reklamy, które są nadawane w porze porannej lub nocnej są zdecydowanie tańszym rozwiązaniem. Wybierając jedną z tych dwóch opcji trzeba się liczyć z tym, że reklama, którą obejrzy więcej widzów przyniesie realnie większe korzyści i zdecydowanie lepsze zyski. Okazuje się również, że czas antenowy w telewizjach publicznych oraz w telewizjach komercyjnych w Polsce jest zaplanowany że znacznym wyprzedzeniem. Zatem decyzję o rozpoczęciu danej kampanii reklamowej należy wdrożyć w życie o wiele wcześniej, niż czas kiedy na ekranach telewizji ukażą się spoty reklamowe. Ważne jest również podjęcie decyzji dotyczącej tego, z jaką częstotliwością dane spoty reklamowe będą emitowane na ekranach telewizorów. Aby reklama mogła być skuteczna spoty powinny być emitowane kilka razy w ciągu dnia przez co najmniej dwa tygodnie. Jedynie taka częstotliwość ich emisji daje szanse, że bardzo duże grono odbiorców zapozna się z treścią reklamy. Opłata za reklamę w mediach nie jest ujednolicona i w najbliższym czasie nic nie zapowiada tego, aby sytuacja w tym zakresie miała ulec zmianie. Szczególnie w telewizjach komercyjnych stawki za emisję reklam mogą być bardzo zróżnicowane.

Oceń ten artykuł:


Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:





Warto również przeczytać:

Jak wyrobić markę
Wszyscy producenci, którzy chcą się liczyć na jakimkolwiek rynku muszą wyrobić sobie markę. Jednak wyrobienie marki to nie jest kwestia kilku miesięcy, czy nawet lat. Często aby wyrobić sobie odpowiednią markę należy pra...

Rola reklamy
Reklama jest bardzo silnym narzędziem marketingowym, które decyduje o ty, czy dany produkt zyska sobie uznanie wśród konsumentów czy też nie. Powszechnie wiadomo, że reklamowe produkty są bardziej popularne wśród konsume...

Własna firma odpowiedzią na kryzys finansowy
Media dzień w dzień donoszą o rozszerzających się skutkach ogarniającego całą Europę kryzysu gospodarczego. Jego efekty poznały już różne państwa – szczególnie dotkliwym echem spadek wartości pieniędzy odbił się na...

Reklamy na blogach
Blogi to niedawno rozpowszechniony sposób publikowania treści w sieci. Jest on związany głownie z tym, że Internet stał się takim środkiem masowego przekazu, dzięki któremu każdy może zamieszczać w nim, co tylko mu się p...