Muzyka psfbcc.pl

Negocjacje w biznesie
Inne strony warte obejrzenia:

Negocjacje w biznesieProwadzenie własnej firmy polega w dużej mierze na ciągłym ustalania warunków współpracy z różnorodnymi podmiotami trzecimi – z kontrahentami, z klientami, a nawet z pracownikami. I tu pojawia się magiczne słówko „negocjacje”. To one bowiem są najczęstszą drogą ustalania szczegółowych warunków współpracy między partnerami. Mówi się, że bez negocjacji w ogóle nie możemy mówić o jakimkolwiek biznesie. Styl oraz sposób prowadzenia negocjacji przez naszych partnerów uzależniony jest od naprawdę wielu czynników. Podejmując poważne rozmowy, których przedmiotem są naprawdę duże kwoty pieniędzy, warto się do negocjacji przygotować zarówno pod kątem merytorycznym – a więc zdobyć wiedzę na temat przedmiotu negocjacji i ustalić sobie własne bariery, których robiąc interesy nie przekroczymy, jak i pod kątem umiejętności negocjacyjnych. Znajomość podstawowych technik negocjowania jest przydatna każdemu, kto wkroczył do świata biznesu. Bez wiedzy na temat metod stosowanych przez wytrawnych negocjatorów, szybko zostaniemy pokonani – szczególnie jeśli nasz negocjacyjny partner ustawia się raczej w roli przeciwnika, który prowadzi z nami wojnę, niż w roli kogoś, kto chce osiągnąć realny kompromis. Wtedy, jeżeli nie mamy odpowiednich kompetencji, od razu stawiamy się na przegranej pozycji. Co więc każdy początkujący negocjator – młody właściciel firmy wiedzieć powinien? Przede wszystkim powinien wiedzieć, że nawet jeśli to on jest sprzedawcą i bardzo zależy mu na nawiązaniu współpracy ze swoim rozmówcą, w biznesowych ustaleniach musi zachować zimną krew i nie pozwolić, aby rezultatem negocjacji była niekorzystna umowa. Warto jasno i otwarcie mówić o swoich oczekiwaniach, możliwościach i asertywnie wskazywać na brak realizmu oczekiwań oponenta – jeżeli zajdzie taka potrzeba. Nie odsłaniajmy też od razu naszych wszystkich kart – być może okaże się to w zupełności niepotrzebne. Nastawmy się również na to, że negocjator z przeciwnej strony stolika może nas czymś zaskoczyć. I najważniejsze: jeżeli warunki, których oczekuje od nas partner w rozmowie nie mogą zyskać naszej akceptacji ze względu na dobro firmy, nie gódźmy się na nie! Nie warto pracować poniżej kosztów tylko po to, aby zyskać jakiekolwiek zamówienie. Wierzmy też, że nasz partner chce z nami osiągnąć porozumienie. Bo tylko efekt wygrany – wygrany jest gwarancją długoterminowej, a przede wszystkim harmonijnej współpracy.

Oceń ten artykuł:


Komentarze:

Autor:

Treść:

Przepisz kod z obrazka:





Warto również przeczytać:

Do kogo trafić?
Jeśli chodzi o źródła informacji są one kierowane do różnych grup docelowych. Dlatego też środki masowego przekazu nastawione są na konkretne osoby. Niektóre z nich kierują swoje informacje do ogółu jednak nie da się, ab...

Reklama a prasa
Jedną z bardziej znanych rodzajów reklamy na świecie, jest reklama prasowa. Jest to reklama, która przekazuje nam swoje informacje za pomocą różnorakiej prasy. Jest to najmniej przeszkadzający nam rodzaj reklamy jaka ist...

Funkcje medialne
Media pełnią kilka funkcji w społeczeństwie. Jedną najważniejszą z nich jest kształtowanie opinii ludzi. Jest to jego dość poważna rola, ale objawia się w różnoraki sposób. Odchodząc od tego typu poważnej funkcji również...

Jak mądrze inwestować w firmie
W każdym przedsiębiorstwie ważne jest też to, aby mogło ono w jakiś sposób inwestować swoje zyski, aby je pomnażać. Wówczas finanse takiej firmy mogą być na znacznie lepszym poziomie, ale trzeba też zawsze pamiętać o t...